Heb jij al een gratis weggever?

Gepubliceerd op 6 juni 2019 om 11:04

Heb jij graag wat meer potentiële klanten en liefst nog heel dicht bij je, zodat je ze kan opvolgen? Wil jij graag een hele lijst met prospects?

Wel dan kan je daar heel eenvoudig voor zorgen door een gratis weggever te maken die zorgt voor meer leads op jouw e-maillijst.

Dit proces kan je volledig automatiseren, is dat niet geweldig?

En een mooie opvolging houdt de mogelijke klant warm en zorgt ervoor dat ie je beter leert kennen.

 

Hoe werkt een gratis weggever?

Een weggever trekt en bindt je doelgroep op drie niveaus:

  1. Je kunt natuurlijk altijd vragen om een e-mailadres. Mensen worden echter overspoeld met e-mail en zijn selectief in het afgeven van hun gegevens. Zorg daarom dat je iets te geven hebt. Iets waarvoor zij hun e-mailadres graag afgeven.
  2. De juiste potentiële klanten aan jouw bedrijf binden? Dat kun je sturen:
    – Je creëert content waarop de klanten die jij wilt ,zitten te wachten.
    – Vervolgens maak je deze content beschikbaar door hem te ruilen voor een paar gegevens, zoals een naam en e-mailadres.
  3. Mensen maken kennis met je vakkennis en kunde, je aanpak en de missie en visie achter je product of dienstverlening. En content vervult deze behoefte volledig door zijn rol van kennismaken (met jouw bedrijf) en kennis delen.

Wat voor gratis weg te geven content moet dat zijn?

Er zijn tal van soorten weggevers: een e-book, checklist, stappenplan, handleiding, scan, korte training, challenge,enzovoort. Deze gratis downloads kun je afwisselen voor de blijvende groei van je e-maillijst. Dus waarom zou je het bij één weggever houden? Elke weggever kan leiden naar een specifiek product van jou, niet?

Heb jij je gratis weggever gecreëerd, dan wil je er zo weinig mogelijk omkijken meer naar hebben. Automatiseer de download of aanmelding ) vanaf je landingspage via je opt-informulier naar je autoresponder.  Daar staat je weggever klaar voor direct gebruik of (latere) deelname. Mensen vullen de velden in en ontvangen de gratis weggever in hun mail. ( ik maak graag gebruik van Mailchimp)

 

Creëer echter een gratis aanbod dat voldoet aan twee criteria:

  1. Het speelt tot in detail in op het oplossen van een probleem van jouw doelgroep.
  2. Kun jij het je niet veroorloven om nog drukker te worden? Zorg dan dat de weggever jou meer ruimte geeft voor andere zaken. Geef antwoord op een vraag die je zeer geregeld krijgt. Of los een probleem op dat tijdrovend is om op te lossen. Zo bespaar je tijd in bijvoorbeeld het voortraject van een opdracht of bij het verzamelen van informatie. Content die zowel jouw klant als jouzelf helpt.

Zo maak je een echte trekpleister van je gratis weggever

Je hebt een landingspagina nodig voor het aanbieden van je weggever. De tekst op de salespagina , hoewel we nu niet verkopen , maar weggeven, moet uit 3 dingen bestaan :

  1. Wat is de gratis weggever?
  2. Bij welk probleem helpt hij? (3 dingen)
  3. Welk resultaat kan ik verwachten? (3 oplossingen)

Maak er met de volgende tips een extra aantrekkelijk aanbod van.

Waar plaats je je weggever?

Je wilt dat je gratis weggever opvalt.

Zet hem daarom:

  1. Op je website. Je homepage is een uitstekende plek. Je laat mensen gratis kennismaken met je bedrijf, je kennis en kunde en verlaagt daarmee de drempel om iets bij je af te nemen. Je gratis weggever past ook prima bij je contentrubrieken, zoals je blog en persberichten.
  2. In de bio van je socialmedia-accounts. En als opt-in op Facebook.
  3. Onderaan je ondertekening van je e-mail.

Promoot je weggever geregeld op social media, in gesprekken en je blog.

 

Wil je graag een stappenplan voor jouw gratis weggever?

Dat kan. Ik maakte een handleiding , zodat je in 7 simpele stappen jouw weggever klaar hebt om de wereld in te sturen.

 


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.